Ймовірно, розробники з команди 4Reign Studios надивилися сучасної голлівудської продукції, постійно повторює і штампів саму себе. І вирішили: "а чим ми гірші?". В результаті геймерам дісталася дивна виріб під назвою Dilemma 2 . Для довідки: оригінальна Dilemma з'явилася в далекому 2006-му році і виглядала таким "бридким каченям" через недостатню налагодженості втілення при цікавою початкової ідеї та певної атмосферности. Тепер же від незвичності задуму нічого не залишилося, так як майже повне сюжетне схожість першої і другої адвенчур в наявності, а ось сценарної наступності немає. Тому ми заздалегідь знаємо, як будуть розгортатися події. І можемо лише пригнічувати позіхання, виявивши, що нова Dilemma 2 втратила по дорозі мало не половину тих якостей і подробиць, які перетворювали першу гру в атмосферне квест.
Тихо сам з собою в кріокапсулі сиджу.
Бережіться, марсіани, ми йдемо!
Найприкріше, що влаштувавши фактично "переспів" всієї сюжетної лінії приквела, розробники абсолютно не подбали про тих, хто "не в темі". Невиразний ролик на самому початку гри зроблений, очевидно, на коліні. Він не тільки не створює гарну вступну в світ, в якому нам належить грати, але навіть і з подальшими подіями майже не пов'язаний. Марсіанські колонії, деліріум, пошук людини з особливим генотипом для не зовсім зрозуміло з якою метою - все це миготить перед нашими очима, ніяк не зачіпаючи свідомості.
А безпосередні події починаються з амнезії. У сенсі, наш герой неформальній зовнішності виявляє себе посеред відкритого космосу на якійсь станції, де всі двері замкнені і, природно, жодної живої душі немає. Надалі йому все ж доведеться зіткнутися з братами по розуму.
Після вибуху і кішки сірі.
Основне місце дії - Червона Планета. Але не сподівайтеся: на Марсі живуть зовсім не зелені чоловічки, а цілком собі homo, імовірно, sapiens, які прилетіли в свій час з Землі в пошуках деліріум - високоенергетичних матеріалу (понаїхали тут, розумієш!). Згодом зв'язок з рідною планетою обірвалася, і колоністи змушені були виживати самотужки. Тепер на Марсі, ясна річ, - угруповання, боротьба за виживання та інші принади. Але нашому герою все це, за великим рахунком, до лампочки. Йому б згадати ім'я своє згадати. І адже довго буде згадувати - до самого фіналу!
Станція. Рапсодія в блакитному, розумієш ...
Дилема на проблемі сидить, дилемою поганяє?
Основна "Дилемні" ситуації буде полягати, як і раніше, в необхідності вибрати, до якого угрупування примкнути. Простіше кажучи - кого мочити. Незважаючи на пересекаемость всіх можливих шляхів, кількістю кінцівок нас побаловали - цілих чотири варіанти заготовлено для уважного геймера. Ось тільки чи захочеться гравцеві добиратися до жаданого фіналу?
Навіть відважних героїв мучить ностальгія по блакитним ведмедям!
Дійсно, питання. Бо геймплей залишає бажати. Розробники знову спробували схрестити бульдога з носорогом - адвенчуру з RPG і аркадними елементами. Від рольового проекту тут - система квестів і можливості вибору, від аркади - кепські міні-ігри в воістину страшних кількостях, ну а від адвенчури - весь інший процес. Який рясніє нав'язливим піксельхантінга на тлі вельми неясних пейзажів, нескінченної метушнею з замками, кодами і шифрами. Сказати, що подібна гра захоплює - значить злукавити: закінчити взаємодія з Dilemma 2 хочеться ще до появи першого діалогу. Рідкісні коментарі нашого героя озвучуються дуже вибірково, субтитри же надруковані в куточку найдрібнішим з можливих шрифтів. Тому ліве око через якийсь час починає смикатися вниз - а ну, як там підопічний, сказав чогось або мовчить? На рідкість незручний інтерфейс гармонійно доповнюється ще більш дратівливим управлінням: за спрямованістю і виду курсора дуже складно зрозуміти, що слід зробити з тим чи іншим предметом. Переміщення по локаціях - окрема пісня: відшукати ту саму, єдино вірну точку, що дозволяє перейти з одного кінця кімнати в інший, буває так само складно, як відгадати головоломку.
Але сама сумна повість у всьому проекті - графіка і атмосфера. Вони вбивають сухістю, недоліком опрацювання, та й просто халтурним ставленням творців гри до своєї справи. Темні, каламутні і невиразні двомірні інтер'єри органічно вписуються в загальний набір недоробок, властивий адвенчура.
Головоломка з пляшками. Наші люди робили.
***
Важко уявити собі аудиторію, для якої Dilemma 2 виявиться "попаданням в точку". Гра відверто нудна, незручна і викликає почуття роздратування набагато швидше, ніж у геймера з'являється можливість дійти до першої сюжетної розвилки, пропонованої герою. Головну дилему - купувати чи не купувати гру - розробники вже вирішили за нас.
Плюси: основна ідея була б оригінальною, будь вона використана вперше.
Мінуси: головний мінус - гра дуже нудна.
|